Lektion + Teori

Idag så hade jag lektion och teori där vi gick igenom filmen som mamma filma. Grållan kändes lika jobbig som igår men var inte alls lika fin i början. Men jag fick öva på en massa övergångar från skritt och halt och trav till skritt. Hon gjorde som hon brukade men så gjorde jag som Anki sa och red ihop henne istället för att dra så blev hon jätte fin. Vet att man inte ska dra men det är så svårt nä man känner att hästen vara ökar hela tiden.

Galoppen var helt underbar. så fort jag slutar att ta med handen och börjar rida med magen hela tiden så slutar hon att dyka. Så jag fick känna för första gången hur hon kan galoppera.

Blev oxå att träna på och rida på 10 meters volt. Att hon ska släppa och börja spåra. Vilket var svårt i vänster men ännu värre i höger. Men till slut gick det hyfsat. Kollade sedan på filmen och såg vag jag gjorde fel och Anki sa och visa saker vilket gjorde allt lite lättare att förstå.

Blev oxå lite biolight på henne nu ikväll. Träffa även lite folk i stallet och prata med dom. Så imon ska jag rida och busa med Atlas i skogen på förmiddagen när Grållan får vara ute. så blir lektion på eftermiddagen för henne.
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback