Promenad

18 minus stod det på termometern så kände att det de inte var så lockande att sitta upp och rida lite försiktigt utan bestämde mig att gå en promenad i skogen. Så  det blev en skogs promenad med Grållan. Kände att hon oxå skulle få lite möjlighet att sträcka på sin ben så släppte henne en stund i hagen bakom ridhuset. Gissa att hon blev lycklig sprang och busa runt. Duktig som hon var så sprang hon in i trådarna. De försvann nog in i bakgrunden så hon såg nog dom inte. Men ingen skada sked utan får sätta på något på snörena tills nästa gång.  Lekte lite med henne. Det tyckte hon var skoj. Hon följer mig när jag gå och när jag springer.  M-l var med mig så hon filmade och tog lite kort tänkte lägga upp det sen.

M-l hjälpte även mig att släppa ut hästarna och mocka till Grållan, Atlas och Ravelina medan jag sopa, tömde och fyllde vatten hinkar m.m till hästarna. Sedan så bar det hem och har varit hos farmor och farfar och firat Jul med dom.
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback