Tävling

Ja då var jag i stallet kvart i sju imorse och åkte från stallet nervös men glad. Första starten gick sådär blev en massa små tjafs och så men fick 54% så de känndes inte alls bra. Red i åska och regn och tyglarna bara gled och jag var spänd så det var att ta emot fast det gjorde ont när hon har gått så bra de senaste. 
Nästa klass så fick jag lite hjälp av Anki och då släppte det en massa och hela rid känslan var helt annorlunda. Gick in på banan och allr började bra och direkt efter halten så började hon knö sig mot höger skäklen men fick ordning på det snabbt och det blev en lyckad ritt som jag fick hela 62.76% för vilket jag nästan blev placerad på de sista ryttarna petade ut mig.
Sedan när vi skulle hem så sitter bilen fast så det blev att lasta ut hästen och de fick dra loss bilen för den satt helt fast och transporten satt fast i bilen så det tog ett tag under denna tiden så fick jaf upptäcka hur rädd grållan är för paraply.
Men efter ett tag så bar det hem och då klantade jag mig något fruktans värt i ur lassningen då jag gkömde att knäppa loss allt och när grållan vill ut så vill hon ut och då drar hon tills de gav efter så fick en löss häst på gårds planen och en söndrig grimma. Så fick lasta på och sedan av igen och då gick det jätte bra. 'Men vad kårkade saker man kan göra när man är trött. har hur dåligt samvete för detta och kommer vara arg på mig ett bra tag till.
Men är nöjd med dagens insats men önskar att alla problem inte gade inträffat och nu ska jag gå och sova
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback