Dags att börja blogg igen:)

Hej

 

Nu har jag inte bloggat på jätte länge så tänkte att jag skulle börja igen då jag har fått internet i mitt lilla hus som jag har varit utan ett bra tag nu. Får se om de fungerar imon!

 

Men vad har då hänt under dessa veckor?

 

Jo Jobbet är hur skönt som helst:) Vissa dagar när de regnar på tvären och blåser så att träden välter så undrar jag vad jag håller på med och sedan när det är helt underbart väder och hästarna är snälla så vet jag varför. Vad händer mer på Jobbet? Tina har börjat att rida Fillipus igen och Destiny är fullt igång nu när alla sår har läkt. Donne har fått börja Trava han ska vara upp i 8 minuter trav tills slutet av december då han ska tillbaka. Så då håller vi tummarna.

 

 

Med Grållan så har allt bara vänt. Hon går super bra blir rundare och mjukare för varje vecka som går. Vi har börjat att rida igen alla galopp delar i La programmen och har vel börjat lite försiktigt på Msv C galoppdelarna med förvänd. Vi Håller även på mycket med de enkla byterna som hon faktiskt är jätte duktig på.

 

I traven så har skänkelvikningarna varit riktigt jobbiga men nu den sist tiden så har även de börjat flytta på så nu gör hon dem super bra. Vi har även börjat med öppnor och slutor. mellan och ökade traven har blivit bättre på skjut med bakbenen.

 

Skritten har blivit något bättre de går fortfarande för fort men den är inte alls lika hetsig som förr.

 

Något annat roligt är att i torsdags på lektionen så gjorde vi några galoppbyten med henne och de tyckte hon var super skoj.

 

Så Grållan har verkligen tagit ett stort steg fram och vi har verkligen blivit ett team nu. Något annat roligt är att hon har musklat sig jätte fint. Så nu är hon fin att se på igen.

 

/Jen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback