Underbara häst

Kom hem från stallet för en stund sedan har varit och tagit in hästarna och sedan ridit Grållan.

Grållan var jätte fin i början. Började rid passet med övergångar och att rida innan för spåret och gick sedan över till att blandar skänkelvikning, öpnna och rida rakt fram. Det är inte det lättaste med min orm till häst. Galoppen kändes bra hon blev ibland lite snabb men när jag red på fyrkantspåret så blev hon helt underbar.

Red även igenom LC:1 programet bara för att kolla av lite vad vi är någonstans och om det kommer vara möjligt att rida det snart. Hela början är ganska bra. På volterna så spårade hon inte helt 100 och galoppen så var volterna lite jobbiga då hon försökte bestämma. Men galoppen som var på spåret var jätte bra. Traven i mellan galopperna var lite springig. Men trodde inte det ens var möjligt att komma igenom programmet så jag är jätte glad

Men det som lilla Grållan gjorde bäst var att hon lossna. Hon var rund och fin och lätt att ställa och hade perfekt mycket i handen. När det inte blev som det brukar vara efter en stund så började jag fundera på om hon hade lyckas lägga tungan över bettet men det hade om inte utan hon hade bara gett sig och valt att visa mig hur hon ska kännas.
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback