sprängnig på G

Idag så ska de spränga här. De har hållt på och borrar och grejat med maskiner i några dagar nu en liten bit från ridhuset så idag så ska de spränga bort berg så det blir en lugn dag idag för hästarna fick komma ut i morse och sedan in vid 7 för att de inte skulle vara  ut när de sprängde för Donne får ju inte springa eller hoppa och wilton ska inte helller hålla på. Så Anna hjälpte mig i morse och släppa ut och passa de när jag fixade i stallet och sedan tog jag över vid 6 så runt 8 var ja färdig med allt
så nu ska jag bara ta det lungt och fodra två gånger 12 och 16 och sedan gå med Donne på eftermiddagen om det är lungt, för ville inte gå om de skullle börja spränga när han har så mycket överskotts energi så det inte händer något med honom. 
Men Hanna kommer ikväll och hjälper mig att passa Donne medans jag släpper ut alla andra hästar och mockar för dem. Så idag blir det inte så mycket jobb idag.
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback