Tävling

Då kommer lite uppdateringar efter helgen
lc:1
Grållan var hur fin som helst på framridnigen. Hon kom in i den fina stora traven och tog halvhalter och gjorde allt som jag ville. Det dåliga var att jag inte fick igenom ställnigen och böjnning till 100% men det var endå helt okej kände jag. Denna dagen så red jag fram inne och hade väldigt god tid på mig så det nästan blev för mycket.
På banan så blev allt fel. Grållan var spänd och jag med och fick inte henne enda framt till bettet utan hon bara halv sprang genom hela programet. Galoppen fick bättre med efter den så ville hon inte trava igen men på något sätt så fick jag henne att trava rakt upp men lyckades få en skev halt. vilket var tråkigt.
Procenten landade på 59,63 vilket jag tyckte att ritten förtjäna för den var inte bra.  Med så mycket missar och allt så kändes allt ganska okej
Lb:1

Denna dagen så bestämde jag mig att rida fram ut och försöka få igenom ställningen istället. Grållan var ganska trött som att hela gårdagen tog musten ur henne för hon gav sig direkt och ställde sig snällt och böjde sig. Både i traven och skritten. Valde att fokusera mer på trraven idag så tog lite galopp. Men gjorde en massa saker och red som bara den och ju längre jag red ju mer släppte hon till och fick till en lagom stor trav som var helt okej att rida i. Så var hur nöjd som helst. 
På banan så bestämde jag mig för att sätta igång direkt och bara rida på. Så gjorde några jätte fin öppnor och skänkelviningar. Sedan när jag fick start signalen så började hon konstra och var nästan på väg att kasta in handuken men på något mystik sätt så fick jag tg i henne och vi kom i samma ridning som vi hade innan.
Grållan blev lite tung och det blev några miassar som kostade men hela känslan var helt olsagbar. Var så lycklig när jag stannade att jag nästan helt glömde bort att hälsa.
Denna gången så fick jag 61,38 vilket kändes lite tråkigt för att jag tycket att den ritten förtjärna jag mer på. Men sedan när resultatet kom upp så stod det 65,52% på mig så då fick vi räkna om protokollet och det vissade sig att jag hade fått de 65,52 och inte 61,38 utan det var en fel räkning. Jag blev jätte glad för nu slåg jag mitt rekord bästa i lb:1. Så efter en lång stund så blev jag ner petad och fick åka hem men jag hamnade nog på den överhalvan så nu är vi på gång:)
Nu laddar vi för det som finns i sommar och för hösten.
Tyvärr blev det inga bilder från helgen för att jag lyckades åka ifrån kamran och de var så dåligt väder men men snart kanske det är dags igen vem vet
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback