Lektion

Framridningen till lektione började helt kass. Grållan var orolig i munnen och höll på en massa med tungan. Sedan när lektione började så började hon lägga sig på bettet och försöka dra. Fick då rådet att förböja henne. Så när hon blir stark så ska ja böja henne mer. Vilket gjorde Grållan as förbannd och stanna och vägrade att gå fram och sedan kasta sig fram. Hon hoppa men inget dumt utan hon blev märrig. Sedan så plötsligt som det kom så försvann det. Gick över till galopp och gjorde lite volter i oliak stolekar. Galoppen var underbar, framme utan att bli springing. Rund och fin och mjuk i munnen. Så underbar går inte förklara med ord men det var en helt annan häst.

Gjorde sedan lite trav arbete på en fyrkant. Där det var syftet att få in min vänster hand och böja och rida rakt efter så Grållan skulle ge efter lite. Fick grymt mycket ut av att rida så för jag tvingar mig själv att rida med min vänster hand innne.

Red även igenom Lc:1 och det gick super. Det dåliga var att hon trängde mot vänster i höger volten i trav och jag glömde att göra halvhalt i traven innan galoppfattningen vilket gjorde att hon bara sprang iväg i trav. Men resten satt. Kände att jag kunde rida genom hela programet och att hon var sammanbets villig genom hela programet.
Är jätte nöjd med min Grållan idag.
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback