Kandar och annat skoj

Då har  det gått en massa dagar sedan jag skrev sist. 
Onsdag: Red jag ut med marie och Atlas. när vi började rida så var det helt okej väder men under ritten så började de blåsa något friktansvärt och träden började gunna. Tur så hade vi inte alls långt kvar till stallet.
torsdag: Red inne idag och det gick helt hyfsat. Hon trängde något åt höger men i slutet så kändes det helt okej men jag var inte helt nöjd. 
Fredag: igår så fick jag min lektion och det gick ganska bra. Fick låna Ankis sporrar som var ganska långa men hon gick faktiskt bra på dem. Fast hon tränger jätte mycket så behöver man bara snudda med de så flyttar hon isg åt andra sidan så man behöver aldrig ta i eller sparka vilket känns jätte skönt. 
På kvällen så fik jag rida phlippus för första gången. Red med kandar och det kändes helt okej. Lite ovant men det fungerade ganska bra för att vara första gången. Han var inte alls som grållan utan man behövde driva hela tiden och väcka upp honom. Han var lite stel för han hade ju inte gått ordekligt på en vecka.  Men kände mig nöjd och glad efter ritten.
Lördag: Idag så lånade jag Atlas så jag och min kompis red ut en stund. Skrittade vel i ca 30 min sedan så red jag en studn i padocken och det gick verkligen jätte bra för hon släppte verkligen till och mjuknade i m båda varven. 
Vi tog hand om muggen på hästarna och släppte ut Atlas och lexus och mockade Grållas hage. sedan så åkte jag till tre hästar och handlade ett hönät och b- och e-vitaminer så det ska grållan få nu. 
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback