Byten

Har tränat i två dagar och de har verkligen gått super bra.
Första dagen
så jobbade vi på formen då hon gärna ville dyka när vi red volter. Vi fick en så fin takt i traven när man får upp huvudet på henne. Galoppen var helt okej hon var inte helt med på noterna när vi skulle gör enkla byten. Känslan var super bra hela passet.
Andra dagen
Om första dagen var super så var igår grymt mycket bättre. Gud vad fin hon var. Öpnnorna och slutorna och skäklevikningarna bara flöt på och hon gjorde allt som hon skulle. Gloppen var helt underbar då de gick och trycka på henne och samla upp henne. De kändes så bra. Efter en stund då vi har hunnit med allt så säger Anki nu byter vi. Så de sista 10 minuterna så fick jag träna på byterna.
Blev lite missförstånd för hon blir så hyper så de räcker att jag bara rör benen så byter hon. Men de sista två byterna så gjorde hon  för skäklarna och de var rena fina byten.
Sen händer de omöjliga de går att trava av henne. Har jobbat på de i över ett år och de verkar omöjligt för hon bara stressar upp sig och fattar galopp så de senaste 6 månader så har jag fått galoppera ner henne så hon ska sträcka ut ryggen och halsen. Så gick de igår de. Är så stolt över min lilla häst att hon gör så mycket framsteg just nu.  
/Jen

Kommentarer
Postat av: Kim

superfin blogg:)

var gärna med i min kompis tävling på http://skyggni.blogg.se/2012/january/tavling-hos-kimpan.html och om du har lust kan du kika in på min blogg också ;)

kram :)

2012-01-13 @ 22:56:26
URL: http://skyggni.blogg.se/
Postat av: Marlene

vad skoj! :)

2012-01-31 @ 22:02:36
URL: http://facebook.com/marlodarlo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback