Du betyder allt

Idag så var de programridning på krs. Var ganska sjukt nervöst för att de alltid går åt skogen när jag ska bort. Men allt rulla på och vi kom dit. Då börjar problem ett vi har punka på ett däck. Men vi tänker de fixar vi sen.
Så vi lastar ut Grållan och börjar gå med henne. Gick nog runt ca 45 minuter innnan vi började göra i ordninge henne. Hon var så underbar cool och avspänd. Red ca 15 minuter och de kändes helt okej. la in en ganska lång skritt paus på 10 minuter innan jag satte igång och trava henne igen och tog bara 5 minuter innan hon var jätte fin. så fick skritta ruint där i 15 minuter innan de var dags att göra en koll på henne och sedan in på banan.Då började problem nummer 2 hon börjar blöda nässeblod. Rött blod på vit häst och på vit papper ser ut som mycket blod så jag flippar ur. Men efter vi snackat med folk så visade de sig att de inte var någon fara med henne. Så gick in och red endå- Hon var så duktig och fin och hela programet flöt på utan några stora missar.
Sedan så på toppen av dagen så fick vi en rosett. Vi fick mycket trevlig ord från domaren. Så jag tänkte att jag skulle ta ett kort på grållan med rosetten och då började problem 3. Grållan är skit rädd för rosetten när den sitter på. In alls rädd när jag satte på den utan bara när den satt på. Så hon reser sig och får panik men kände endå att jag hade lita koll på henne så tog några sekunder innan jag fick av den och då kollar hon på mig som förlåt matte men jag vill inte ha den. haha så nu fick jag mig ett svar varför hon inte uppför sig på tävling hon vill helt enklet inte ha någon rosett. 
Men är jätte nöjd med dagen.
/Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback